Wierzycie w to, że przypadkowe spotkania mają wpływ na Waszą przyszłość? Jakiś czas temu całkiem przypadkiem poznałem ekipę NO LIMITS PHOTO TEAM.  Kilka zdań zamienionych w locie, kilka rozmów w necie. Już wcześniej wiedziałem czym się zajmują i, że wychodzi im to zacnie. I nagle któregoś dnia dostaję wiadomość, jest rewelacyjne autko do sfotografowania, piszesz się? I dołączona fotka... popatrzyłem pick-up, a w głowie już scenariusze na sesje w polu pszenicy. Zachód słońca, kapelusze kowbojskie i kurz szutru. Jasne, że się piszę!! Bardzo szybko sprowadzili mnie na ziemię. Owszem jest to pick-up, ale z polami ma niewiele wspólnego. Otóż proszę mili Państwo oto GMC Syclone, jeden z dwóch w Polsce. Jeden z niespełna 3000 wyprodukowanych. Ta niepozorna machina ma pod maską 4.3 L V6 z turbiną i generuje około 280KM przenoszone na asfalt przez napęd na cztery koła . Chociaż podobno oficjalne dane o mocy są zaniżone. Dodam jedynie, że autko ma kopa także to może być prawda. Gdy już uświadomiłem sobie z czym mam do czynienia, szybko pojawił się nowy pomysł na surowy plener miejski. Wykorzystałem miejsce już dobrze znane czytelnikom moich poprzednich wpisów. Tym razem jednak była zupełnie inna pogoda, dominowało ostre słońce, co pozwoliło utrzymać sesję w zupełnie innym klimacie. Wsiadać pasy zapinać i trzymać się...bo będzie ostra jazda...
GMC Syclone
 Plan zakładał głównie RIG- shoty. Jednak grzechem byłoby nie wykonać paru statyków. Ponieważ lakier nie jest jeszcze w stanie idealnym, autko trochę stało pod plandeką zanim zostało odnalezione przez obecnego właściciela. Obawiałem się, że będę miał bardzo dużo do retuszu. Na szczęście, kolor czarny lubi ukrywać na zdjęciach niedoskonałości i tym razem był łaskawy dla mnie. Auto było doświetlone delikatnie w kilku miejscach lampą 600W na mocy około 1/16 z standardową czaszą. Miałem w bagażniku jeszcze softbox-a, ale ze względu na stan lakieru nie było powodów do rozkładania go.  Natomiast standardowa czasza lampy zrobiła swoje. Ważniejszy od lampy tym razem okazał się filtr polaryzacyjny, bez którego wygaszenie skaz lakieru było by o wiele trudniejsze. 
GMC SYCLONE
Już po pierwszych kadrach byłem w 100% przekonany do Syclone. Bardzo dobrze komponował się w otoczeniu, a jego kanciasty wygląd jest moim staniem jego ogromnym atutem. Tak wiem, że mam skłonności do ciężko ciosanego dizajnu, ale  podobnie jak ostatnio WRANGLER tak i teraz GMC wygląda moim zdaniem naprawdę dobrze.
Ale przejdźmy do tej dynamiczniejszej części sesji...RIG-shoty. Ponieważ auto ma potężną V6, mój 6 m rig trząsł się od samych obrotów silnika, w taki sposób nie da się zrobić ostrego zdjęcia. Dodatkowo ponieważ Syclone jest dosyć ciężki, a ja nie jestem Pudzianowski, pchanie go również nie wchodziło w grę. Z pomocą przyszła nam grawitacja i tak delikatnie turlając auto z górki udało się wykonać stabilne 10 sekundowe ekspozycje.
gmc syclone. Rig shot
gmc syclone. Rig shot
Tutaj przykład jak wiele pracy wymaga retusz pojedynczego zdjęcia.
gmc syclone retusz
Na zakończenie, ogromne podziękowania dla NO LIMITS PHOTO TEAM za fajnie spędzony dzień. Wymianę doświadczeń i za zdjęcia z backstage ! Teraz możecie zobaczyć jak wygląda w pełnej okazałości Rigshot z którego korzystam.
Backstage dzięki uprzejmości No limits photo team
Backstage dzięki uprzejmości No limits photo team
Backstage dzięki uprzejmości No limits photo team
Tomek

Może zainteresują Cię inne nasze projekty:

LANCIA YPSILON | CZYLI POJEŻDŻONE PO SYCYLII
Sesja Lancia Ypsilon, którą wykonaliśmy przy okazji kilkudniowego wyjazdu na Sycylię. Fotografia motoryzacyjna przy użyciu tylko aparatu z filtrem polaryzacyjnym.
2016
KAWA I SAMOCHODY | CZYLI SOBOTA Z MOTORYZACJĄ
Fotorelacja z spotkania "Kawa i Samochody DaftCafe", które odbyło się 16/09/2017 w Warszawie na placu Europejskim.
2017
FIAT 500 | CZYLI CODZIENNIE ZE STYLEM
Efekty sesji, w której zabraliśmy Fiata 500 na długi spacer, a także kilka słów o tym jak się z nim żyje.
2017
BMW I3 | CZYLI ŚWIETLANA PRZYSZŁOŚĆ
BMW I3 to auto, które pozwala ze spokojem spoglądać w przyszłość, ponieważ nie zabraknie ciekawych aut. Tylko dźwięku motoryzacji będzie brak.
2017
Hasselblad | czyli stara miłość nie rdzewieje
Hasselblad | czyli stara miłość nie rdzewieje. Wpis o tym, że nie zawsze najważniejsze w zdjęciach są megapiksele, brak szumów i ostrość japońskiej katany. Na przykładzie mojego ulubionego Hasselblada 500C.
2015
OPTIMA GT | CZYLI KIA ŁĄCZY KOMFORT I EMOCJE
Wpis o fotografii motoryzacyjnej. Tym razem mieliśmy okazję fotografować KIA Optima GT. Nie mogło zabraknąć wypadu do lasu, są też detale i wnętrza. Znajdziecie także gify pokazujące proces powstawania zdjęć.
2017
PREDATOR | CZYLI ZAMASKOWANE BMW 5 M PERFORMANCE
Sesja fotograficzna, której bohaterem było BMW 5 M-Performance w specjalnym oklejeniu zaprojektowanym dla Predator Gaming Acer.
2018
FORZAITALIA 2016 | CZYLI MAŁE WŁOCHY POD TARCZYNEM
Moja fotograficzna relacja z Forzaitalia 2016- spotkanie miłośników motoryzacji i kultury włoskiej, które odbyło się 24 września w Dworze Many pod Tarczynem. Sporo detali Ferrari, Maserati czy Alfa-Romeo.
2016
DOLOMITY | CZYLI TROCHĘ Z BUTA TROCHĘ AUTEM
Fotorelacja z krótkiego, ale bardzo intensywnego wyjazdu do Włoch. Przede wszystkim zwiedzialiśmy Dolomity, w tym między innymi Tre Cime, a także liczne przełęcze.
2017
DWA KOŁA | CZYLI VIII MEMORIAŁ STANISŁAWA KRÓLAKA
Krótka fotorelacja z VIII Memoriału Stanisława Królaka i odbywającego się przy okazji Retro Memoriału. Bednarska ponownie dała wycisk amatorom i zawodowcom.
2017
Back to Top