Tym wpisem zaczynamy nowa serię. Będą to wpisy trochę o podróżach i co za tym idzie o fotografii podróżniczej. Trochę o poszukiwaniu dróg marzeń, tras idealnych, którymi można by jeździć bez końca, więc siłą rzeczy będzie też o motoryzacji.
Duży wpływ na zmianę przez nas postrzegania tego jak można podróżować, jak organizować sobie wyjazdy, a w moim przypadku także na otwartość na latanie, mieli przyjaciele z MAMA SAID BE COOL. Zarazili nas chęcią do dalszych odkryć i spontanicznością przy kupowaniu biletów lotniczych. Oczywiście kierunki zmodyfikowaliśmy pod swoje upodobania.
Chciałbym zacząć od podróży, która zrobiła na mnie chyba największe wrażenie w 2015 r. , nawet nie samymi widokami, które były wspaniałe, ale także otoczką, atmosferą miejsc i tym jak wiele różnych zupełnie grup ludzi uważa te miejsca za idealne. Kolarze, motocykliści i pasjonaci motoryzacji wszelkiej. Ja sam byłem do tego stopnia podekscytowany, że Martyna stwierdziła, że latam jak w amoku. Co swoją drogą mogło skończyć się dla mnie słabo, ale o tym później.
Póki co witają nas ciepłe słoneczne i niezmiernie leniwe Włochy. Lotnisko Bergamo pod Mediolanem. To tutaj przylatujemy z Warszawy Wizzairem z bagażami podręcznymi, czyli tak jak jest najwygodniej i najtaniej .Wyjazd ma być krótki, ale treściwy, także zbędna ilość ubrań jest niepotrzebna, ważniejszy jest sprzęt foto. Przy pakowaniu się do podręcznego bagażu, ogranicza nas mocno miejsce, dlatego trzeba zdecydować się na jedno ew. dwa małe szkła i tylko najpotrzebniejszy zestaw filtrów. U mnie wylądowało 24-70 i polaryzator i to wszystko. Na lotnisku mieliśmy zarezerwowane i opłacone auto. Niestety firma Budget nie chciała Nam go wydać z powodu wklęsłych literek na mojej karcie, karty Martyny nawet nie chcieli oglądać. W tym miejscy zakończylibyśmy naszą podróż. Do zarezerwowanego noclegu mieliśmy prawie 200 km. Sam nocleg był w strefie przemysłowej pod miastem, w związku z czym dojazd tam pociągami byłby stratą czasu, bez auta i tak nic byśmy nie zobaczyli. A plan był bogaty w kilometry. Na szczęście uratowała nas firma Noleggiare i już po chwili pomykaliśmy fiatem 500C z opuszczonym dachem, opalani przez słoneczko…raj na ziemi.
lago di como. włochy. fiat 500c
Skierowaliśmy się nad jezioro Como.
lago di como. włochy
 Plan na pierwszy dzień obejmował objazd jeziora, następnie Passo Dello Stelvio i zjazd na nocleg w Trento.Wszystko po to aby następne dni spożytkować na zjeżdżenie Dolomitów. Niestety na drodze do Bellagio napotkaliśmy blokadę drogi. Korek był potężny i nie miał zamiaru ruszać się ani trochę, w związku z czym zawróciliśmy na obiad. Nasze humory nadal były bardzo dobre, w końcu widoki i tak były wspaniałe, słoneczko grzało, Fiacik 500c spisywał się doskonale na wąskich drogach, a my kierowaliśmy się na pizze. Czego chcieć więcej. Zatrzymaliśmy się w miejscowości Varenna i mimo, że pierwszy raz we Włoszech pizza rozczarowała mnie mocno, humor nadal dopisywał. Najedzeni, udaliśmy się na spacer po mieście.
varenna. lago di como
 Następnie, ruszyliśmy drogą prosto na Bormio, gdzie miała rozpocząć się wspinaczka na Stelvio. Po raz trzeci w tym dniu nasze plany uległy zmianie. Praktycznie przed wjazdem na przełęcz Stelvio ujrzeliśmy blokadę drogi. Lawina kamieni i błota zniszczyła drogę. Zamkniętą do odwołania, uprzątał ciężki sprzęt budowlany. Nie ma tego złego! Skoro nie Stelvio to będzie Gavia.
passo di gavia. włochy
Passo di Gavia, która miała być skrótem do hotelu, która wpadła w naszą trasę zwiedzania trochę przez przypadek, trochę z konieczności. Okazała się być rewelacyjna i nawet ucieszyłem się na taką zmianę planów.
Krótki przystanek na widoki, byliśmy tam zupełnie sami, temperatura znacznie spadła. Bardzo dobre miejsce aby na chwilę zwolnić.
Dopiero, gdy zaczęliśmy się zbierać do dalszej drogi, na horyzoncie pojawił się uśmiechnięty kolarz.
Pomachał, pozdrowił, pojechał dalej cieszyć się drogą. My również ruszyliśmy, bo do hotelu jeszcze długa droga, a kolejny dzień miał być jeszcze dłuższy kilometrowo.
Mimo kilku zmian planów, udało nam się spędzić rewelacyjny dzień, finalnie tak przedstawiała się nasza trasa.
To koniec pierwszego dnia, w następnym wpisie odwiedzimy jezioro Garda i pokrążymy po górach.

część 2

część 3

część 4

Może zainteresują Cię inne nasze projekty:

GMC | CZYLI NADCIĄGA SYCLON
GMC | CZYLI NADCIĄGA SYCLON Wpis o sesji fotograficznej z GMC Syclone. Zawiera Rigshoty i zdjęcia statyczne.
AUSTRIA | CZYLI 2020 TEŻ BYŁ PIĘKNY
Jaki był rok 2020 każdy chyba wie. Udało nam się jednak wcelować pomiędzy jednym lockdownem, a drugim i wyjechać do Austrii aby w końcu przejechać Grossglockner Hochalpenstrasse. Zobaczcie jak wyszło.
2020
PREDATOR | CZYLI ZAMASKOWANE BMW 5 M PERFORMANCE
Sesja fotograficzna, której bohaterem było BMW 5 M-Performance w specjalnym oklejeniu zaprojektowanym dla Predator Gaming Acer.
ANACONDA | CZYLI SUPRA W SZATACH OD STW
Relacja z sesji fotograficznej, której głównym bohaterem była Toyota Supra z bodykitem ANACONDA od STW.
CONVERSE | CZYLI SPERSONALIZOWANY CHUCK TAYLOR
Proces powstania i retuszu fotografii buta marki Converse. Jest to spersonalizowany model Chuck Taylor. Converse "By You" dostępne jest od niedawna w Warszawie i pozwala na dowolne zaprojektowanie boków buta.
DOLINA PIĘCIU STAWÓW | CZYLI W KOŃCU TAM DOTARLIŚMY
Relacja z przejścia szlaku Doliny Pięciu Stawów. Trasa: Palenica-Wodogrzmoty Mickiewicza-Siklawa-Dolina Pięciu Stawów-Morskie Oko-Palenica. 23km spacerku :)
BMW I3 | CZYLI ŚWIETLANA PRZYSZŁOŚĆ
BMW I3 to auto, które pozwala ze spokojem spoglądać w przyszłość, ponieważ nie zabraknie ciekawych aut. Tylko dźwięku motoryzacji będzie brak.
2017
NORWEGIA | CZYLI DROGO, ZIMNO, DESZCZOWO, WSPANIALE
Relacja z dwóch podróży do Norwegi. Podczas, których zwiedzaliśmy okolice Alesund, Trollstigen i Geiranger. A także wyspy Godoya i Runde. Zdjęcia z września i czerwca.
FERRARI POLSKA | CZYLI DZIEŃ W MOTORYZACYJNYM RAJU
Zdjęcia, które wykonałem podczas warsztatów z fotografii motoryzacyjnej zorganizowanych przez Ferrari Polska. Warsztaty poprowadził Artur Nyk.
2017
HASSELBLAD 500C | CZYLI POWRÓT DO PRZESZŁOŚCI
Dwa weekendy, trzy imprezy, trzy przeterminowane klisze Kodaka i jeden aparat- Hasselblad 500C. Portra 160, Portra 400 i Ektar 100 wywołane i skanowane w domu. Zapraszam do fotorealacji.