Co byście zrobili gdyby ktoś zaproponował Wam zamianę cichej, spokojnej niedzieli pełnej relaksu na znalezienie się w centrum akcji. Dodatkowo obiecał by Wam, że cały dzień spędzicie naprawdę po środku praktycznie nieustającego pisku, warkotu, bulgotu, strzałów i dymu. Ja nie mogłem sobie odpuścić takiej okazji. Co prawda nie zdecydowałem się od razu, nie wiedziałem czy odnajdę się w tym wszystkim. Ale wewnętrznie chciałem już tam być. Tak też się stało!!
  I tak znalazłem się po środku trasy 1 rundy Driftingowych Mistrzostw Polski organizowanej na warszawskim autodromie na Lotnisku Bemowo. Duża w tym zasługa...w sumie to cała zasługa znajduje się po stronie NO LIMITS PHOTO TEAM. Jeśli interesujecie się driftingiem to na pewno o nich słyszeliście albo widzieliście ich kozackie filmy i zdjęcia. Jeśli jakimś cudem umknęły Wam to koniecznie powinniście ich sprawdzić. Po krótkim wprowadzeniu w torowy, fotoreporterski savoir-vivre przeprowadzony przez Jacka, zabrałem się za rekonesans toru i wkrótce zaczęło się dziać najlepsze. 
Benzyna w żyłach od małego
 Jeśli znajdziecie się na imprezie takiej jak ta, czyli pełnej dynamicznej akcji i będziecie mieli aparat i chęci do uwiecznienia tego wydarzenia. Niezależnie czy będą to pokazy lotnicze, wyścig kolarski, rajdy samochodowe, wyścigi czy biegi Waszych dzieci na zawodach szkolnych.To może być nawet Wasza pociecha na huśtawce.  Każde miejsce gdzie zależy Wam na ukazaniu ruchu. Podstawową techniką jaką będziecie stosować, z jaką powinniście się zapoznać wcześniej, jest panoramowanie (ang. Panning). Chodzi w niej o kontrolowanie czasu ekspozycji, przysłona odgrywa tutaj drugoplanowe znaczenie. Ustawiamy aparat w tryb pozwalający decydować o czasie naświetlania TV( w Canonie) S ( w Nikonie). AF ustawiamy w tryb ciągłego szukania ostrości AI Servo (Canon). Tryb zdjęć seryjnych będzie pomocny, ale nie jest konieczny. W całości chodzi o to aby cały czas śledzić obiekt w ruch, podążać za nim obiektywem jednocześnie wybierając na nim ostrość w sposób ciągły. Ważne aby w momencie wyzwolenia migawki w dalszym ciągu podążać aparatem za obiektem fotografowanym. Postarajcie się obracać się w takim samym tempie jak obiekt, wybierzcie sobie jeden punkt na obiekcie, którego będziecie pilnować punktem AF na matówce. To może być np.głowa czy koło. Jak bardzo uda się Wam wydłużyć czas ekspozycji zależy od wielu czynników. Szybkości obiektów, Waszej odległości od nich, ogniskowej jaką akurat używacie, stabilności Waszych rąk i doświadczenia. Ja zacząłem dzień od czasów 1/160 po wstrzeleniu się zszedłem do 1/80. Najlepsze jest to, że technikę tę możecie trenować wszędzie, można panoramować psy biegające w parku, można ptaki lecące, można też auta na ulicach. Teraz zobaczcie Drifting moim okiem.
Zacięty pojedynek finałowy
Zwycięzca klasy pro PAWEŁ TRELA
Tomek.

Może zainteresują Cię inne nasze projekty:

FERRARI POLSKA | CZYLI DZIEŃ W MOTORYZACYJNYM RAJU
Zdjęcia, które wykonałem podczas warsztatów z fotografii motoryzacyjnej zorganizowanych przez Ferrari Polska. Warsztaty poprowadził Artur Nyk.
2017
CONVERSE | CZYLI SPERSONALIZOWANY CHUCK TAYLOR
Proces powstania i retuszu fotografii buta marki Converse. Jest to spersonalizowany model Chuck Taylor. Converse "By You" dostępne jest od niedawna w Warszawie i pozwala na dowolne zaprojektowanie boków buta.
2018
MAZDA MX-30 | CZYLI BLIŻEJ NATURY
Mazda MX-30, to kompaktowy, elektryczny SUV, o dynamicznym, przykuwającym oko wyglądzie. Spotkałem go w zielonej części miasta. Komponował się tutaj idealnie. Tak powstała ta mini sesja.
2021
Puglia | czyli w poprzek "buta"
Puglia | czyli w poprzek "buta". Z Campani jedziemy na druga stronę, aż do Pugli. Wszystko to po to, aby odwiedzić Polignano a Mare i Matere. Zobaczcie jak było.
2016
CHORWACJA | CZYLI SŁOŃCE, PIASEK, WODY SZUM
Fotorelacja z krótkiego pobytu w Chorwacji. Pierwsze dni spędziliśmy w okolicy Splitu. Trogir i Makarska. Na resztę wyjazdu przenieśliśmy się na wyspę Hvar, to była bardzo dobra decyzja, chociaż dostanie się na nią było dosyć kłopotliwe.
2019
FIAT 500 | CZYLI CODZIENNIE ZE STYLEM
Efekty sesji, w której zabraliśmy Fiata 500 na długi spacer, a także kilka słów o tym jak się z nim żyje.
2017
LANCER EVOLUTION 9 | CZYLI RAKIETA OD MITSUBISHI
Fotograficzny efekt spotkania z legendą tras rajdowych odcinków specjalnych. Mitsubishi Lancer Evolution 9 w pięknym niebieskim kolorze.
2020
PAPER TRAILS | CZYLI GDZIE MUZYKA SPOTYKA DESIGN
Opis sesji, której bohaterem był plakat polskiej marki Paper Trails. Podczas sesji korzystaliśmy z lampy Quadralite Atlas 600, światłomierza Sekonic i X-rite Colorcheckera. Zobaczcie efekty.
2017
Szarość | czyli Focus w kolorze
Szarość | czyli Focus w kolorze, to wpis o tym jak powstało zdjęcie czerwonego Forda Focusa i czemu nie było to proste zadanie. Czyli ponownie błyskamy .
2016
HASSELBLAD 500C | CZYLI POWRÓT DO PRZESZŁOŚCI
Dwa weekendy, trzy imprezy, trzy przeterminowane klisze Kodaka i jeden aparat- Hasselblad 500C. Portra 160, Portra 400 i Ektar 100 wywołane i skanowane w domu. Zapraszam do fotorealacji.
2018
Back to Top