Kombi, co Wam się kojarzy z tym typem samochodów?
Czy jest to nuda i praktyczność, auta kupowane z obowiązku przez wzgląd na powiększającą się rodzinę?
Samochód kupowany dla komfortu podróżowania?
Czy samochód wybierany przez ludzi energicznych i aktywnych? W tygodniu żyjących w mieście, a w weekendy poza nim?
Pewnie po trochu ze wszystkimi powyższymi, pewnie też zależy to od modelu i od wersji silnikowej. Jestem fanem kombi, przemawiały do mnie zawsze o wiele bardziej niż sedany, zwłaszcza wersje lekko uterenowione. Uważam, że sporo modeli wygląda lepiej w kombi niż w sedanie.Wystarczy wspomnieć jak wyglądała Alfa Romeo 159 w kombi- śliczna. Wszystkie Volvo V40/50/70. Subaru Imprezy w kombi też zawsze mi się podobały bardziej niż sedany. I starsze klasyki GT i nowsze. A już Outback III z roczników 2005-2009, mistrzostwo. Dzięki KIA Motors Polska miałem okazję poznać się bliżej z kombi, które wygląda bardzo dynamicznie i jak się okazało jeździ również wyśmienicie. Zapraszam na efekty sesji KIA Optima GT.
Na czas sesji pogoda przeżywała niestety załamanie. Roztopy. Przy jasnym lakierze powoduje to sytuację w, której możemy wyjechać z myjni i od razu ustawić się ponownie w kolejce do niej. Dlatego tak ważny był spory zapas ściereczek z mikrofibry (aby cały czas używać czyste) i płyn w spryskiwaczu, którym po dojechaniu na miejsce można było delikatnie oczyścić auto. Z tego też powodu, nie przemieszczałem się mocno z miejsca na miejsce między kolejnymi kadrami. Oświetlenie to jak zwykle ostatnio u mnie Quadralite Atlas 600, idealna w mobilnych zastosowaniach. Uzupełniłem ją tym razem o softbox 60/90, składany jak parasolka. Jak dobrze, że ktoś wymyślił takie rozwiązanie. Próbowaliście kiedyś składać i rozkładać softbox na stelażu jak namiot z prętami na wietrze i mrozie? Słabo idzie. A tutaj raz dwa i po wszystkim. Dobrze, dosyć czytania, czas pooglądać efekty.
Jak określiłbym wrażenia z jazdy?
Na pewno, podróży towarzyszy relaks i komfort. Materiały wykończeniowe są w większości miękkie i przyjemne w dotyku. Miejsca dla kierowcy i pasażera jest pod dostatkiem, a znalezienie optymalnej pozycji nie przysporzy Wam żadnych problemów. Chyba, że macie powyżej 184 cm wzrostu i wybierzecie z opcji dodatkowych panoramiczny dach. Wtedy przy dosyć pionowej pozycji za kierownicą możecie szurać głową po podsufitce. Poza tym drobiazgiem, który występuje w wielu autach z przeszklonymi dachami, jest idealnie. Elektrycznie regulowane fotele z pamięcią są dodatkowo grzane i wentylowane. Zapewniają odpowiednie trzymanie i komfort. Tylne, również są grzane czym miło można zaskoczyć pasażerów w zimę. Kierowca podczas jazdy jest wspierany przez liczne systemy, takie jak: czujniki martwego pola, kamerę 360, czujniki parkowania przednie i tylne, asystenta pasa ruchu, tempomat z radarem i odczytywanie znaków. We wnętrzu znajdziemy także ładowanie bezprzewodowe telefonów, łączność BT, nawigację i nagłośnienie Harman/Kardon, a zmarznięte dłonie rozgrzeje Wam podgrzewana obręcz kierownicy. Jednym słowem relaks Panie i Panowie. Komfort za rozsądne pieniądze. Natomiast nie należy tej wygody mylić z nudą. Ta nie będzie nam towarzyszyć ani przez chwilę. Zadba o to 245 konny 2.0 T-GDi silnik z automatyczną skrzynią biegów. Tryb SPORT wyostrza reakcję na gaz i przytrzymuje wyższe obroty. Robi jeszcze coś co dla wielu motoryzacyjnych fanów może wydawać się obraźliwe. Chodzi o dźwięk silnika, który jest generowany z głośników. Też miałem podejście, że silnik niech brzmi sam sobą albo niech milczy, ale ten generowany dźwięk jest tak piękny. Tak realny i dopasowany do jazdy, tak autentyczny, że cały czas jeździłem w trybie SPORT. Co oferuje jeszcze wersja GT? 18” felgi, skórzane bardziej wyprofilowane fotele z czerwonymi przeszyciami. Spłaszczoną u dołu kierownicę i aluminiowe pedały. Felgi, bo warto o tym wspomnieć mimo rozmiaru nie powodują nieprzyjemności podczas jazdy. Nie jest niemiłosiernie sztywno i twardo. Nie czuć dobijania, nie słychać skrzypienia i pukania. Igiełka panie, lać paliwo i jeździć :) Ale faktycznie tak jest. Ile paliwa? Nam wyszło około 12l/100km. Ale faktycznie warunki dla eko-jazdy były najgorsze z możliwych, włączona klimatyzacja, grzanie foteli i kierownicy. Ruch tylko w mieście przy mrozie, dystansy niezbyt długie. Także jest to wynik bardzo przyzwoity. A jak się jeździ w trybie SPORT oprócz bardzo przyjemnego dźwięku z głośników? Reakcja na gaz jest szybka, a auto pomimo sporej wagi jest dynamiczne. Dłonie nie spocą się Wam od przyspieszenia, ale zdecydowanie nie jest to wolny samochód. Dynamiczna, ale nie sportowa jazda nie jest mu obca. Warto jeszcze wspomnieć o reflektorach w technologii LED. Są rewelacyjne. Światło z nich jest czyste i wyraźne. Nie robiłem testów porównawczych, ale po przesiadce do samochodu ze zwykłymi H7 poczułem się jakbym miał zamontowane świeczki, a nie reflektory. Podsumowując to był bardzo udany i przyjemny weekend.
KIA Optima GT okazała się być bardzo porządnym samochodem. Jazda nim sprawia sporo przyjeności. Polecam Wam przekonać sie na własnej skórze.
KIA Optima GT okazała się być bardzo porządnym samochodem. Jazda nim sprawia sporo przyjeności. Polecam Wam przekonać sie na własnej skórze.
Tomek
Zachęcam do podzielenia się opinią na naszym FB: