Großglockner Hochalpenstraße, Austria. Fotografia CZASAMI.pl

Großglockner Hochalpenstraße

Jako idealne miejsce noclegowe wybraliśmy niewielką miejscowość Zell am See położoną nad fotogenicznym jeziorem. Zależało nam na bliskości punktów docelowych, które mieliśmy w planie, dodatkowo szukaliśmy raczej małej, spokojnej miejscowości. Koniecznie nad wodą aby wieczorem i rano było gdzie pójść na spacer z psem. Wszystkie te wymagania Zell am See spełniał idealnie, jedynym minusem jest pociąg jadący przez sam środek, więc wybierając nocleg bierzcie to pod uwagę, bo im bliżej wody tym bliżej pociągu. Po drodze z Polski zostaliśmy na jedną noc w Wiedniu, była okazja na nocny spacer i super jedzenie.
Großglockner Hochalpenstraße to ogromny plac zabaw. Jesteś petrolheadem kieruj się tutaj. Lubisz kolarstwo, zdobywanie przełęczy i piękne widoki, zapisz to miejsce na liście. A może chcesz po prostu znaleźć się w pięknym miejscu gdzie nie zabraknie rozrywki na cały dzień?
Großglockner Hochalpenstraße, Fotografia CZASAMI.pl

Großglockner Hochalpenstraße

Spędziliśmy tutaj praktycznie cały dzień. I każda kolejna godzina przynosiła coś nowego i ciekawego. Ale jeśli musisz ograniczyć się do jednej pory dnia, to zdecydowanie wybieraj późne popołudnie, przed zachodem słońca. Spektakl jest nieziemski, a gdy kończy się po jednej stronie góry jest szansa, że zdążysz na drugą stronę po kolejną porcję zachodu słońca. Na koniec, na samym szczycie w restauracji Edelweissspitze, najedliśmy się do pełna w towarzystwie końcówki przedstawienia zachodzącego słońca.
Höhenburg Stauseen Kaprun. Ogromniasta, podwójna, dwu poziomowa tama. Rezerwujcie cały dzień i jazda na górę. Znaczy jazda busem, bo auto trzeba zostawić na dole. Zabierzcie tylko krem do opalania bo chodzenie cały dzień wypala karki w sposób niezauważalny.
Höhenburg Stauseen Kaprun, Fotografia CZASAMI.pl

Z tamy musieliśmy zjechać przed zachodem, a i tak załapaliśmy się na ostatnie busy zwożące ludzi na parking. To pozwoliło nam sprawdzić jeszcze jedno sąsiadujące jezioro. Klammsee okazało się strzałem w dziesiątke na zakończenie tego dnia. Zmęczeni ale zadowoleni mogliśmy pomoczyć stopy i na chwilę ochłodzić się w cieniu. Na tamie strasznie prażyło słońce, a my wydreptaliśmy tam ponad 14 km.

Może zainteresują Cię inne nasze projekty:

FERRARI POLSKA | CZYLI DZIEŃ W MOTORYZACYJNYM RAJU
Zdjęcia, które wykonałem podczas warsztatów z fotografii motoryzacyjnej zorganizowanych przez Ferrari Polska. Warsztaty poprowadził Artur Nyk.
KODAK PORTRA 160 | CZYLI ANALOGOWY TRIP PO EUROPIE
Analogowa fotorelacja z naszej podróży do Bawarii. Ponad 3000 km samochodem. Trzy klisze Kodak Portra 160, Hasselblad 500C, filtry Cokin i domowe wywoływanie w zestawie Tetenal C-41. Zapraszam
2018
NAD MORZEM PO SEZONIE | CZYLI BAŁTYK W SZTORMIE
Weekendowy wypad nad Bałtyk okazał się być najlepszym pomysłem na świecie. Rewelacyjny sztormowy klimat i puste plaże. Idealne fotograficzne warunki. Fotorelacja.
CONVERSE | CZYLI SPERSONALIZOWANY CHUCK TAYLOR
Proces powstania i retuszu fotografii buta marki Converse. Jest to spersonalizowany model Chuck Taylor. Converse "By You" dostępne jest od niedawna w Warszawie i pozwala na dowolne zaprojektowanie boków buta.
2018
ANACONDA | CZYLI SUPRA W SZATACH OD STW
Relacja z sesji fotograficznej, której głównym bohaterem była Toyota Supra z bodykitem ANACONDA od STW.
2016
Włochy | czyli raj dla grup wielu cz.2
Włochy | czyli raj dla grup wielu cz.2 druga część wpisu o podróży po Włoszech. W tej części pojawia się  Lago di Garda.
2015
PORSCHE 911 | CZYLI VIRTUALNY RIG W DOLOMITACH
Proces retuszu zdjęcia Porsche 911 (930) wykonanego w Warszawie i tła wykonanego we Włoskich Dolomitach. Virtual Rig pozwolił wprowadzić dynamikę do zdjęcia.
FERRARI DINO | CZYLI DODAWANIE
Przedstawiam proces powstania zdjęcia Ferrari Dino GT. Gif pokazujący retusz pozwoli zobaczyć postęp prac.
FORZAITALIA 2016 | CZYLI MAŁE WŁOCHY POD TARCZYNEM
Moja fotograficzna relacja z Forzaitalia 2016- spotkanie miłośników motoryzacji i kultury włoskiej, które odbyło się 24 września w Dworze Many pod Tarczynem. Sporo detali Ferrari, Maserati czy Alfa-Romeo.
2016
WCZESNA ZIMA | CZYLI PIERWSZY ŚNIEG SEZONU
Jak niewiele potrzeba aby znaleźć się w magicznej krainie. Wystarczy odrobinę niespodziewanego śniegu w górskiej okolicy.