Dolina Pięciu Stawów niby tak blisko od Morskiego Oka, tylko kawałeczek, jednak dotychczas nie było tam nam po drodze. Zawsze pojawiała się jakaś przeszkoda. Albo brakowało nam czasu na ten szlak, albo pogoda nie była odpowiednia na dłuższe spacerowanie, albo byliśmy zbyt późno, albo po prostu nogi odmawiały posłuszeństwa i nie chciały kolejny dzień chodzić w terenie. Ale dosyć tego dobrego! Tym razem plan był bardzo prosty, jedziemy z nastawieniem konkretnie na Piątkę. W piątek wyjazd w niedziele powrót, w sobotę spacerek. Wyjazd zaplanowany dosyć spontanicznie. Pogoda pokazała ładne okienko w weekend, długo się nie zastanawialiśmy. Udało nam się znaleźć nocleg w Murzasichle, wszystko pięknie się poskładało. Droga w tamtą stronę zajęła nam ponad 7 godzin. W korku na zakopiance byłem skłonny zawrócić do Warszawy, zrobiłbym wszystko żeby tylko nie stać dalej w miejscu. Udało się dotrzeć. Widok z okna, dźwięk dzwoneczków na owcach wypasających się obok kwatery i poranne mruczenie krów, rekompensuje cały poprzedni dzień w podróży. Śniadanie, sprawdzenie pogody, pakowanie plecaków i w drogę. W plecaku oprócz prowiantu i ubrań na każdą pogodę nie mogło zabraknąć aparatów. Przez cały dzień przedźwigałem w plecaku 5dmkIII z 16-35, ale także Hasselblada na którym od poprzedniego wyjazdu została mi jedna klatka. Po powrocie nadal mam jedną klatkę do zrobienia, bardzo szkoda mi robić nim zdjęcia. Każdy kadr rozważam bardzo długo , po czym uznaje, że może nie tym razem:) Zabrałem też statyw BeFree. Uwielbiam tego malca, jak ja sobie bez niego radziłem w podróży. Wystarczająco stabilny nawet przy długich ekspozycjach, bardzo zgrabny, mały i poręczny, jest świetny. Głowica mogłaby mieć dodatkowe pokrętło do panoram, ale bez niego też się da. Trasa jaka zrobiliśmy: z Palenicy asfaltem do Wodogrzmotów Mickiewicza, następnie szlakiem do Doliny Pięciu Stawów przez Siklawę. Powrót przez Morskie Oko. Łącznie około 23km.
Siklawa wodospad. Tatry Polskie. Fotografia CZASAMI.pl
Siklawa. Tatry
Siklawa to moim zdaniem jeden niebezpieczny fragment tego szlaku. Kamienie były śliskie, a do przepaści blisko. Reszta szlaku chociaż miejscami stroma to jednak daje pewną dozę poczucia bezpieczeństwa.
Wielki Staw Polski. Tatry Polskie. Fotografia CZASAMI.pl
wielki staw polski. dolina pięciu stawów
WIELKI STAW POLSKI, dolina pięciu stawów
Wielki staw Polski. Tatry Polskie. Fotografia CZASAMI.pl
Dolina Pięciu Stawów. Tatry Polskie. Fotografia CZASAMI.pl
 dolina pięciu stawów
Na zdjęciach powyżej widać malutkie ścieżki. Prawą doszliśmy do Wielkiego Stawu, lewą wyruszyliśmy ze schroniska w górę w kierunku Morskiego Oka.
morskie oko
Widok Morskiego Oka ucieszył mnie niesamowicie, niestety z tego miejsca czekała nas jeszcze dosyć długa i miejscami wąska ścieżka w dół. Schodząc asfaltem zastanawialiśmy się czy następnym razem pójdziemy taką samą drogą czy w przeciwnym kierunku. Doszliśmy do wniosku, że nasza kolejność. czyli Wodogrzmoty- Piątka- Morskie, jest dużo wygodniejsza. Chociaż może to tylko nasze wymysły, zmęczonych szlakiem ludzi:)
Tomek

Może zainteresują Cię inne nasze projekty:

NAD JEZIOREM | CZYLI POLSKA JEST PIĘKNA
Fotorelacja z kilku dni, które spędziliśmy w Glendori i jej okolicy. Piękne zachody słońca, puste spokojne jeziora i burzowe chmury. Cudowny klimat na fotografowanie.
2018
ALPY NADMORSKIE | CZYLI FRANCUSKIE PRZEŁĘCZE
Po przerażająco wczesnym locie Wizzairem z Warszawy, Nicea przywitała nas chłodnym powietrzem niosącym spory deszcz. Niby człowiek wiedział jakie są prognozy, ale trochę się łudził, że tym razem meteorolodzy się pomylili. Nie ma co dramatyzować. Odebraliśmy auto z wypożyczalni nastawiliśmy pierwszy cel, i tak zaczęła się nasza przygoda z regionem...Alp Nadmorskich. Obszar zawierający między innymi, park Mercantour, przepiękne kręte górskie przełęcze, błękitne jeziora i wiele więcej. A to wszystko w odległości wycieczki z Nicei.
2024
Włochy | czyli raj dla grup wielu cz.4
Włochy | czyli raj dla grup wielu cz.4. Ostatnia część i ostatni dzień pobytu. Celem zostało Lago di Braies. Razem z świetnie spisującym się Fiatem 500C.
2016
FERRARI | CZYLI PREZENTACJA F8 SPIDER
Kilka zdjęć wykonanych podczas prezentacji Ferrari F8 Spider w warszawskim salonie Ferrari Polska.
2019
MUSTANG GT | CZYLI WYJĄTKOWO OKLEJONY FORD
Efekty sesji fotograficznej, w której bohaterem był Ford Mustang GT w niepowtarzalnym oklejeniu.
2017
NAD MORZEM PO SEZONIE | CZYLI BAŁTYK W SZTORMIE
Weekendowy wypad nad Bałtyk okazał się być najlepszym pomysłem na świecie. Rewelacyjny sztormowy klimat i puste plaże. Idealne fotograficzne warunki. Fotorelacja.
FORMULA 1 | CZYLI BOLID ALFA ROMEO RACING ORLEN
PKN Orlen udostępniał przez kilka dni w Warszawie bolid F1 zespołu Alfa Romeo Racing ORLEN. Nie mogło nas tam zabraknąć z aparatem. Zobaczcie co wyczarowaliśmy.
2020
SUZUKI JIMNY I SAMURAI | CZYLI ZMIANA WARTY
Przy współpracy z portalem Autogaleria.pl udało nam się stworzyć sesję z dwoma pokoleniami terenówek Suzuki. Suzuki Samurai (sj413) z 1987r i najnowszy Suzuki Jimny z 2019. Oto efekty tego spotkania.
2019
CHORWACJA | CZYLI SŁOŃCE, PIASEK, WODY SZUM
Fotorelacja z krótkiego pobytu w Chorwacji. Pierwsze dni spędziliśmy w okolicy Splitu. Trogir i Makarska. Na resztę wyjazdu przenieśliśmy się na wyspę Hvar, to była bardzo dobra decyzja, chociaż dostanie się na nią było dosyć kłopotliwe.
DWA KOŁA | CZYLI VIII MEMORIAŁ STANISŁAWA KRÓLAKA
Krótka fotorelacja z VIII Memoriału Stanisława Królaka i odbywającego się przy okazji Retro Memoriału. Bednarska ponownie dała wycisk amatorom i zawodowcom.